• ADBlock (Reklam Engelleyici) aktif olduğunda sitedeki videoları görüntüleyemezsiniz. Videoları izleyebilmek için reklamengelleyicilerinizi devre dışı bırakmalısınız.

SORUN NEDİR? -Uzun-

Katılım
28 Nisan 2018
Mesajlar
297
Yaş
20
Şehir
Mardin
Beyler merhaba. Bu forumun ilklerindenim ama uzun süredir hayalettim. Neyse direk konuya girmek istiyorum. Beyler bende bir sorun var ve bunu aşamıyorum ne olduğunun farkında bile değilim. Kafayı yemek üzereyim. Sorun şu; ben ortalama hızda konuşan bir insandan bi tık daha hızlı konuşuyorum yani çok fazla hızlı sayılmaz ama hızlı işte. Beynimin içinde bir şey var sanki. Bunun bi 4-5 yıl öncesine dayandığını düşünüyorum. 5 yıl önce falan ilk telefonum s3mini idi. Onun not defterini hatırlayanlar vardır. Konuşacağım sırada o not defterinin görseli aklıma geliyor ve oraya yazı yazıyormuşum gibi konuşuyorum. Durum çok karışık o yüzden biraz basitleştireyim. Mesela ben birine ''gidiyorum'' dediğim zaman aklıma direk o not defteri penceresi açılıyor ve birçok alternatif seçenek geliyor. ''GİDİYORUM, GİDECEĞİM, GİTMELİYİM,GİTİM''vs. gibi bir çok seçenek beliriyor. O kelimelerden hangisini kullanacağımı şaşırıyorum. Konuşma esnasında ağzımdan çıkan ilk kelimeden itibaren bu yaşanıyor ve o not defterine yazıyormuşum gibi oluyor. Hangi kelimeyi seçeceğimi bilmiyorum ve bu yüzden biraz hızlı konuşuyorum. Bir de şöyle bir şey var bir insan benimle konuşurken kullandığı kelimeleri direkt olarak o bahsettiğim not defterine yazıyorum ve üzerinden 1 saat geçse bile o konu üzerinde hiç düşünememe rağmen o söylediklerini çok az yanılmalar da olsa aynı şekilde ona söyleyebiliyorum. Yani kullandığı kelimeleri harfi harfine tekrarlayarak söylediklerini aynı şekilde ona söyleyebiliyorum. Ve konu açılmışken de şunu ekleyeyim büyük ihtimal uzun bir süre daha konu açmam. O yüzden buradan anlatayım. Uyku sorunum var ve uyuyamıyorum. Uyuyamadığım zaman da hep bu az önce bahsettiğim konu aklıma geliyor. Düşünüyorum düşünüyorum 3-4 saat ordan gidiyor ve uyuduğum süre -kaliteli süre- 1 saati geçmez. Bunun sebebi sizce nedir? Psikologa gitmeyi düşündüm normalde hiç takmam ama ailemin beni ''sorunlu'' biri olarak bilmesini istemem. Ne yapmalıyım?

Yazı biraz uzun oldu ama anlatabileceğim tek yer burası çünkü anonimiz xd
Şimdiden teşekkürler.
 

Furkansen

Üye
Katılım
3 Ocak 2019
Mesajlar
783
Şehir
İstanbul
Dostum seni delirtiyorsa veya kendini kötü hissettiriyorsa kesinlikle psikologa git , ama bu hayatında büyük başarılara sebep açabilir , ben olsam bu sorunu ortadan kaldırmayı değil sorunla yaşamayı öğrenirdim , sana kalmış eğer kötü bir şey diyorsan tabii ki psikologa gitmen şart , öbür türlü alışmayı deneyebilirsin.
 

EminBey

Üye
Katılım
28 Mart 2019
Mesajlar
227
Şehir
Bursa
Beyler merhaba. Bu forumun ilklerindenim ama uzun süredir hayalettim. Neyse direk konuya girmek istiyorum. Beyler bende bir sorun var ve bunu aşamıyorum ne olduğunun farkında bile değilim. Kafayı yemek üzereyim. Sorun şu; ben ortalama hızda konuşan bir insandan bi tık daha hızlı konuşuyorum yani çok fazla hızlı sayılmaz ama hızlı işte. Beynimin içinde bir şey var sanki. Bunun bi 4-5 yıl öncesine dayandığını düşünüyorum. 5 yıl önce falan ilk telefonum s3mini idi. Onun not defterini hatırlayanlar vardır. Konuşacağım sırada o not defterinin görseli aklıma geliyor ve oraya yazı yazıyormuşum gibi konuşuyorum. Durum çok karışık o yüzden biraz basitleştireyim. Mesela ben birine ''gidiyorum'' dediğim zaman aklıma direk o not defteri penceresi açılıyor ve birçok alternatif seçenek geliyor. ''GİDİYORUM, GİDECEĞİM, GİTMELİYİM,GİTİM''vs. gibi bir çok seçenek beliriyor. O kelimelerden hangisini kullanacağımı şaşırıyorum. Konuşma esnasında ağzımdan çıkan ilk kelimeden itibaren bu yaşanıyor ve o not defterine yazıyormuşum gibi oluyor. Hangi kelimeyi seçeceğimi bilmiyorum ve bu yüzden biraz hızlı konuşuyorum. Bir de şöyle bir şey var bir insan benimle konuşurken kullandığı kelimeleri direkt olarak o bahsettiğim not defterine yazıyorum ve üzerinden 1 saat geçse bile o konu üzerinde hiç düşünememe rağmen o söylediklerini çok az yanılmalar da olsa aynı şekilde ona söyleyebiliyorum. Yani kullandığı kelimeleri harfi harfine tekrarlayarak söylediklerini aynı şekilde ona söyleyebiliyorum. Ve konu açılmışken de şunu ekleyeyim büyük ihtimal uzun bir süre daha konu açmam. O yüzden buradan anlatayım. Uyku sorunum var ve uyuyamıyorum. Uyuyamadığım zaman da hep bu az önce bahsettiğim konu aklıma geliyor. Düşünüyorum düşünüyorum 3-4 saat ordan gidiyor ve uyuduğum süre -kaliteli süre- 1 saati geçmez. Bunun sebebi sizce nedir? Psikologa gitmeyi düşündüm normalde hiç takmam ama ailemin beni ''sorunlu'' biri olarak bilmesini istemem. Ne yapmalıyım?

Yazı biraz uzun oldu ama anlatabileceğim tek yer burası çünkü anonimiz xd
Şimdiden teşekkürler.
şimdi şöyle.Eline ağır dili olan bir kitap alıyorsun.Ve bunu tane tane sesli bir biçimde okuyorsun.Düzenli yaptığın takdirde 1 ay içerisinde belirgin bir değişim göreceksin
 
Katılım
28 Nisan 2018
Mesajlar
297
Yaş
20
Şehir
Mardin
Dostum seni delirtiyorsa veya kendini kötü hissettiriyorsa kesinlikle psikologa git , ama bu hayatında büyük başarılara sebep açabilir , ben olsam bu sorunu ortadan kaldırmayı değil sorunla yaşamayı öğrenirdim , sana kalmış eğer kötü bir şey diyorsan tabii ki psikologa gitmen şart , öbür türlü alışmayı deneyebilirsin.
Kötü bir şey mi iyi bir şey mi bilmiyorum açıklayamıyorum kendimi bunu yazarken bile tam açıklayamadım kendimi çünkü çok değişik bir şey anlatabileceğimin en iyisini anlatmama rağmen tam anlaşılmıyor galiba. İyi bir şey olduğunu umuyorum. Çoğu şeyin farkındaymışım gibi oluyor ve bu beni üzüyor çünkü benim açımdan kötü şeylerin de farkında olmamı sağlıyor. Her şeyin farkında olup mutsuz yaşamak, hiçbir şey hakkında fikri olmayıp iyi yaşamaktan iyidir diye düşünüyorum.
 
Katılım
28 Nisan 2018
Mesajlar
297
Yaş
20
Şehir
Mardin
şimdi şöyle.Eline ağır dili olan bir kitap alıyorsun.Ve bunu tane tane sesli bir biçimde okuyorsun.Düzenli yaptığın takdirde 1 ay içerisinde belirgin bir değişim göreceksin
Hocam ne demek istediğini anladım fakat zaten ben çok fazla kitap okuyan biriyimdir. Yani çok kitap okuduğunu iddia eden birinden bile fazla okuyor olabilirim. Çok fazla araştırıyorum çok fazla çaba gösteriyorum bunun için. Bir şeyler öğrenmek beni çok mutlu yapıyor ama sorunun çözümü-tabii sorunsa- kitap okumaktan geçmiyor. Yoksa çoktan aşmıştım bunu.
 

EminBey

Üye
Katılım
28 Mart 2019
Mesajlar
227
Şehir
Bursa
Hocam ne demek istediğini anladım fakat zaten ben çok fazla kitap okuyan biriyimdir. Yani çok kitap okuduğunu iddia eden birinden bile fazla okuyor olabilirim. Çok fazla araştırıyorum çok fazla çaba gösteriyorum bunun için. Bir şeyler öğrenmek beni çok mutlu yapıyor ama sorunun çözümü-tabii sorunsa- kitap okumaktan geçmiyor. Yoksa çoktan aşmıştım bunu.
Kitap okumak değil dostum olay.Olay sesli okumakta.Yani o kelmileri zihin ve dilin kordinasyonunu birlikte gerçekleştirebilecek şekilde okumak
 
Katılım
28 Nisan 2018
Mesajlar
297
Yaş
20
Şehir
Mardin
Kitap okumak değil dostum olay.Olay sesli okumakta.Yani o kelmileri zihin ve dilin kordinasyonunu birlikte gerçekleştirebilecek şekilde okumak
Hocam ben diksiyon dersi aldım bir müddet ve orada da aynı teknik vardı sesli kitap oku ve kaydet şeklinde bunu yaptım yani. Bu konu için değil ama diksiyon için yaptım ama bir fayda sağlamadı şuan.
 

Mr.Robot

Üye
Katılım
21 Nisan 2018
Mesajlar
198
Yaş
20
Şehir
Ankara
Hocam seni yeniden görmek güzel:) Uyku konusunda sınava falan hazırlanıyordun en son. Sınav stresinden kaynaklanıyor olabilir. Yatarken aklına sorunların geldiğinde düşünmemeye çalış. Benimde geliyor aklıma ama daha sonra kafamda bir hayal kuruyorum. O hayale dalıyorum sonra hemen uyuyorum. Bu sayede hiç uyku sorunu çekmedim. En geç 15 dakikada uyurum. Diğer sorunu daha önce hiç duymadım hocam çok orijinal bir sorun:D
 
Üst