Tanrı'nın Hep Var Olması

Mr.Robot

Üye
Katılım
21 Nisan 2018
Mesajlar
179
Yaş
20
Şehir
Ankara
Otururken birden düşüncelere daldım. Bir konuda çıkmaza girdim. Dini inancım yok. Deizm ile Ateizm arasında gidip geliyorum. Tüm bu gezegenler, evren, büyük patlama vs. kendi başına oluşamaz diyip bunların olmasını sağlayan bir Tanrı olmalı diyorum. Ama tüm bunları yaratan Tanrı'nın sürekli var olması da kafama yatmıyor. Tanrı kendi başına nasıl var olabiliyor hiçbir şey yokken ? Eğer kendi başına var olabiliyorsa belki o zaman büyük patlama, evren falan da kendi başına var olmuş ve biri yaratmamış olabilir. Kafam çok karışık :D Sizin de görüşlerinizi merak ediyorum bu konuda.
 

payildor

Üye
Katılım
17 Şubat 2019
Mesajlar
73
Yaş
18
Şehir
Antalya
Her düşüncene saygı duyuyorum, insan hayatı sorgulamalı.
Sanırım sabit gelirli bir işe sahipsin ve bu iş seni hayatının sonuna kadar besleyecek türde bir iş.
Veya felsefe, astroloji, gök bilimi ile alakalı bir bölüm okuyorsun ve kendi kendine düşüncelerine geliştirmeye çalışıyorsun

Eskiden bende düşünüyordum, fakat bu düşünceler beni beslemeyecek. Okulum bittiği zaman karnım doymayacak bunları düşünerek, maddi ve manevi olarak sağlam olduğumuz zaman bunları düşünmeliyiz.

Sıkı çalış, büyük düşün.
 

FastFooD

Üye
Katılım
11 Haziran 2018
Mesajlar
4
Yaş
19
Şehir
İstanbul
İnsanlar zaten bunu anlayabilselerdi Tanrı olurlardı.İnsansan bir insanı anlayabilirsin.Bir uzaylı gelse onu da tam anlamıyla anlayamazken,kalkıp Tanrının her zaman var olduğunu düşünmemek sıkıntılı bir durum diye düşünüyorum.

Beynimiz kısıtlı.Belirli bir boyuta kadar algılayabiliyor.Bunun üzerine kendi gerçekliğini kendisi kuruyor.Tanrı ise sonsuz boyutta ve bu boyutları da yaratan o.Tanrıyı tam anlamıyla nasıl tanımlayabiliriz ki?Bu mümkün müdür?

Tanrı her zaman vardı dediğimiz zaman bile sıkıntılı bir durum içine girmiş oluyoruz.Zaman kavramını bile yaratan o.Zamandan önce de vardı.

Bir de bu şekilde sorgulamanı tavsiye ederim.
 
Katılım
3 Nisan 2018
Mesajlar
5
Şehir
Trabzon
@FastFooD a katılıyorum. Beynimizin o kadar az bir kısmını kullanıyoruz ki Tanrının (veya Allah nasıl söylenirse artık) nasıl var olduğunu bile anlayamıyoruz. Ben evrenin sonsuz olduğunu öğrendiğimden beri ara sıra, nasıl sonsuz olabilir diye düşünürken bile, beynim almıyor. Ötesini yani evreni yaratan Allah'ın (islam'a göre) nasıl var olduğunu falan nasıl anlayabiliriz ki?
 

Mr.Robot

Üye
Katılım
21 Nisan 2018
Mesajlar
179
Yaş
20
Şehir
Ankara
@FastFooD a katılıyorum. Beynimizin o kadar az bir kısmını kullanıyoruz ki Tanrının (veya Allah nasıl söylenirse artık) nasıl var olduğunu bile anlayamıyoruz. Ben evrenin sonsuz olduğunu öğrendiğimden beri ara sıra, nasıl sonsuz olabilir diye düşünürken bile, beynim almıyor. Ötesini yani evreni yaratan Allah'ın (islam'a göre) nasıl var olduğunu falan nasıl anlayabiliriz ki?
Hocam evrenin sonsuz olduğuna dair kesin bir kanıt yok. 13,7 milyar yıl önce genişlemeye başladığı biliniyor. Çok büyük olduğu için sonsuz deniyor ama belki sonu vardır bilemeyiz. Einstein evrenin sonlu ve mükemmel bir 3 boyutlu küre olabileceğini söylemiş.
 

FastFooD

Üye
Katılım
11 Haziran 2018
Mesajlar
4
Yaş
19
Şehir
İstanbul
Ben de sonu olduğunu düşünüyorum.Kuran'da genişlemekte olduğu yazmıyor mu zaten?Sonsuz olan bir şey nasıl genişleyebilir ki?

Mr.Robot dostum.Güzel bir soru sormuşsun.Hiçbir sebep yokken nasıl var olabiliyor demişsin.

Bir de şöyle düşünmeni tavsiye ederim.Biz bir trende gidiyoruz.Her şey ayrı bir vagon.Atomlar bir vagon,gezegenler bir vagon,insanlar bir vagon vs.

Bu trenin bir başlangıcı olması lazım değil mi sence de?

Kendi başına var olmasını biz anlayamayız.Çünkü bizim beynimiz bunu sorgulamaya yetmez.Daha karşımızdaki insanı bile tam olarak anlayamıyoruz ki.Kalkıp da bu kadar önemli bir konuyu anlayabilelim.
 

FastFooD

Üye
Katılım
11 Haziran 2018
Mesajlar
4
Yaş
19
Şehir
İstanbul
Mesela bir kedi,bir uçağı ne kadar anlayabilir ki?Bunu sorgulamaya gücü yetmez değil mi?Aynı durum bizim için de geçerli.
 
Üst